Hoe Babyboomers hun concentratie kunnen verbeteren

Veel babyboomers klagen over het gebrek aan concentratie naarmate ze ouder worden. Dit kan echt een obstakel worden omdat ze het moeilijk vinden zich op een enkele taak te concentreren. Dit is echter niet iets waarover men zich moet opwinden. Je kan stappen zetten om jouw concentratie en aandacht te verbeteren.

Hierbij enkele tip om babyboomers te helpen hun concentratieniveau te verhogen en om onnodige gedachten die hun geest enkel verduisteren en verwarrend maken, te vermijden:

De meditatie wordt beschouwd als een uitstekende manier om de concentratie te verbeteren. In feite helpt de meditatie ook om de stress en de angst te verlichten, iets mentaals waaraan alle mensen lijden, wat ook hun leeftijd is. Door regelmatig de meditatie te beoefenen, kan je jouw concentratieniveau verhogen.

Een andere methode om je concentratie te verbeteren is jezelf gaan belonen. Dit betekent in feite dat je jezelf gaat belonen iedere keer dat je iets volbracht hebt, dat concentratie vereist. Dit zal je motiveren om de opdracht tot een goed einde te brengen en je mag je enkel belonen als de taak ook effectief afgewerkt is.

Soms kan het nemen van een korte onderbreking terwijl je een bepaalde taak aan het verrichten bent, je verfrissen en je opnieuw helpen je te concentreren. Deze onderbrekingen mogen maximum 10 à 15 minuten duren, en je kan intussen iets anders doen zoals tv kijken, de planten besproeien of een klusje opknappen. Door het nemen van een pauze, wordt jouw geest verkwikt en ben je in staat om de opdracht met een frisse en klare kijk weer aan te vatten. Ook een goede slaap is uiterst belangrijk om zich te kunnen concentreren.

Daarom moet je ervoor zorgen dat je toch 7 à 8 uur slaap per nacht krijgt. Als je ’s morgens wakker wordt moet je je fris en alert voelen. Om van een goede nachtrust te kunnen genieten, mag je ’s avonds geen zwaar avondmaal nemen, slaap je best niet gedurende de dag, ga je elke avond ongeveer op het zelfde tijdstip naar bed, doe je enkele diepe ademhalingsoefeningen als je in bed ligt en stop je met te piekeren over al jouw problemen.

Er zijn veel visualisatieoefeningen voor de geest, die je kunnen helpen om alle overbodige gedachten uit jouw geest te bannen. Deze oefeningen kunnen je ook helpen om jouw concentratie te verbeteren. Dus, probeer meer over hen te weten te komen en kies er eentje uit die je tenminste één keer per dag kan doen om je te helpen jouw concentratie te verbeteren.

http://blokpil.nl