Nieuwe artikelen

Succesvol promoten? Laat flyers drukken!

Je hebt een nieuw product ontwikkeld, je dienstenpakket uitgebreid of wilt misschien wel een evenement onder de aandacht brengen? Natuurlijk wil je dit aan iedereen laten weten. Bij een succesvolle promotie mogen flyers niet ontbreken. In deze blog vertellen we je alles over het hoe en waarom van flyers drukken

Flyers als promotiemiddel inzetten 

We horen je denken: “flyers laten drukken en uitdelen, heeft dat nog wel zin?”. Nou en of! Ook al doen we tegenwoordig ontzettend veel digitaal, offline promotiemiddelen als flyers mogen ook zeker niet ontbreken in je marketingmix. Eén van de redenen waarom je zou moeten kiezen voor flyers drukken is het feit dat het een hele goedkope manier is van promoten. Voor een paar tientjes heb je namelijk al een paar honderd flyers die je kunt verspreiden. 

Flyers verspreiden 

Er zijn verschillende manieren waarop je flyers kunt verspreiden. Je kunt ze neerleggen op een prominente plek die veel wordt bezocht door jouw doelgroep, maar er zijn nog een aantal manieren waarop je flyers kunt verspreiden. Een eerste goede manier is de straat op gaan. Kies een drukbezochte plek, bijvoorbeeld het winkelcentrum en deel ze uit. Omdat je voorbijgangers op een persoonlijke manier iets aanreikt, zullen ze het lastig vinden dit te weigeren. Ze nemen de flyer van je aan en zijn toch wel nieuwsgierig geworden naar wat ze in handen hebben gekregen. Jouw flyer heeft de aandacht gekregen. Bij het persoonlijk uitdelen van de flyers heb je ook nog de mogelijkheid om een kleine toelichting te geven op de inhoud en eventuele vragen en onduidelijkheden van voorbijgangers weg te nemen. Omdat men vaak snel de inhoud ‘scant’ is het belangrijk dat de boodschap van jouw flyer in één oogopslag duidelijk is. 

Een andere manier van verspreiden is huis-aan-huis verspreiden. Dit is bijvoorbeeld ideaal voor bedrijven die heel lokaal opereren. Misschien open je een nieuwe vestiging en wil je de inwoners in een straal van 5 kilometer vanaf jouw bedrijf hiervan op de hoogte stellen? Dan kun je heel eenvoudig jouw flyers laten opnemen in het folderpakket wat wekelijks bij jou op de mat valt. Het enige nadeel hiervan is dat de mensen die geen ongeadresseerde reclame willen ontvangen ook niet jouw flyer onder ogen krijgen. Zeker weten dat jouw flyer bij iedereen op de mat valt? Dan kun je ook een direct mailing versturen. Een direct mailing wordt via de post verstuurd. Het is dan wel van belang dat je over alle adressen beschikt. Deze dien je namelijk aan te leveren bij de drukker. Omdat post tijdens de verwerking veel te voortduren krijgt is het verstandiger om te kiezen voor kaarten drukken. Deze zijn iets steviger dan flyers.  

Tip: een combinatie van offline en online marketingmiddelen werkt het allerbeste. Zoek de verbinding tussen beide. Zorg er bijvoorbeeld voor dat men op de flyer een QR-code kan scannen voor meer informatie, of vermeld een kortingscode op de flyer die ze online kunnen verzilveren. Zo kun je ook de effectiviteit van jouw flyer-promotie meten. Wel zo handig!

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Remonstrantenleeuwarden.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Waarom televisiekijken met internet de toekomst is

Televisie is al decennia een vast onderdeel van ons leven. Het brengt gezinnen samen, biedt ontspanning en geeft toegang tot nieuws en cultuur. Toch verandert de manier waarop we kijken ingrijpend. Waar we vroeger afhankelijk waren van kabel of satelliet, zoeken steeds meer mensen naar flexibele oplossingen die beter passen bij het moderne leven. De reden voor deze verschuiving is eenvoudig: kijkers willen vrijheid. Ze willen niet meer gebonden zijn aan vaste uitzendtijden of dure pakketten met zenders die ze nooit bekijken. Televisie moet meegaan met de tijd en zich aanpassen aan de wensen van de gebruiker. Waarom kabel niet meer volstaat Kabeltelevisie bood jarenlang zekerheid, maar bracht ook beperkingen. De hoge kosten, de beperkte keuzes en het gebrek aan flexibiliteit maakten het minder aantrekkelijk. Veel kijkers merkten dat ze meer betaalden dan ze gebruikten. In een tijd waarin streamingdiensten en on-demand platforms de standaard zijn geworden, voelt kabeltelevisie ouderwets.

Gepubliceerd door Remonstranten leeuwarden.nl